dimecres, 14 de setembre de 2011

Després de la tempesta estiuenca


Qui diria que açò, tan sols fa uns dies, era com una cassola bullint. Tot ple de gent -massa i tot- que feien de l'indret quasi zona inhòspita. Tanmateix, les aigües han tornat al seu llit. Ara és una platja més humanitzada. Res que s'hi parega al que hem estat veient aquestos dos darrers mesos. Camines sense trepitjar ningú ni sensse que ningú et trepitge. Les arenes se t'ofereixen netes i diàfanes. Les piscines es presten a què et canses de traspassar-les d'una vora a l'altra sense que cap braç o cama aliena se't creu al teu pas.
Setembre, aparentment un mes trist, pot esdevindre un més carregat d'alegries pretadorenques. No tot ha de ser primavera, estació eufòrica per excel.lència. A la tardor, també s'hi poden trobar moments de satisfacció, no com les primaverals, però si d'una altra classe.
Ben aviat els àrbres caducifolis desprendran la seua vestimenta foliar i cobriran el terra de catifes de matisos grogencs i ocres indicant-nos que un cicle ha acabat i ara pertoca descansar i carregar-se d'energia que esclatarà tot just a l'acabar l´hivern.

2 comentaris:

  1. Jo no sóc d'anar a banyar-me a la platja a l'estiu perquè no sé nedar -oooohhh!!!- i se'm fa desagradable l'escalfor solar exagerada, però m'agrada molt, moltíssim anar a mirar el mar. Durant els mesos de ple estiu, quan aprofito alguna tarda boirosa per anar-hi, li dic al mar -es que hi parlo jo- "la gent et resta bellesa...". Trobo que quan més de goig fa és durant l'hivern, la tardor i la primavera quan encara la gent no gosa banyar-s'hi. Jo m'hi suco els peus, és tot un plaer sentir la carícia humida de les onades en els turmells... M'agrada molt també adonar-me de les diferents tonalitats amb que es vesteix aquell tou d'aigua, des dels blaus més intensos en dies clars fins els grisos platejats en els dies boiroses amb algun raig de Sol fent-li l'ullet...
    Ospa, xiquet, això és tota una redacció... sort que ho etiquetes com "bogeries pròpies" i no "alienes" =;o) (això és una cara si t'ho mires verticalment, és que ho acabo d'aprendre avui i em fa il·lusió utilitzar-ho).
    Fins la propera!
    Salut i bones sensacions!!

    ResponElimina
  2. Violant, m'agrada tot el que hi dius. Pensem igual en aquest tema.
    Salutacions

    ResponElimina