dissabte, 18 de setembre de 2010

Pobles del Comtat: L'Alcúdia-L'Alqueria

Baixava d'Alcoi i, com quasi sempre, ho feia per l'Alqueria perquè em resulta més atractiva la ruta que per la Plana. Allí, tot són semàfors, a banda de què t'estalvies la travessa de Muro. Els qui sou d'esta part del Comtat sabreu el que vull dir.
Esta carretera que va des de Cocentaina fins l'encreuament de la que ve de Bocairent i arriba al Verger, creua dos nuclis de població que sempre estan ahí, esperant la teua visita, però que per diferents raons en passes de llarg: l'Alcúdia de Cocentaina i l'Alqueria d'Asnar.
Com dic, sempre en passes i mai hi pares perquè la teua destinació sol ser un altra i vas al que vas. Eixe dia, que no tenia cap pressa, vaig decidir fer una visita i plasmar-la en algunes fotos. Confese que a l'Alcúdia no hi havia entrat mai, no així a l'Alqueria, que si la coneixia, però que des dels temps en que hi vaig estar realitzant la meua tasca docent durant un curs - això si, quan els dinosaures patejaven el planeta- no hi havia tornat a visitar-la.
L'Alcúdia té una situació des de la que es domina gran part d'esta zona del Comtat banyada pel riu Serpis. El seu nucli és molt reduït, tan sols quatre o cinc carrerons al voltant d'una xicoteta església, algun vell casalot, un balcó amb vistes al Benicadell amb els pobles de la seua solana i un ambient força tranquil. Nogensmenys, un polígon industrial al seu costat trenca el que podria ser alguna cosa diferent i pràcticament la fagocita.
L'Alqueria, tot i ser també menuda, té més superfície i pots romandre durant una bona estona. Així ho vaig fer i vaig estar passejant pels seus carrers que, per cert, en tenen bona cura. Així li ho vaig comentar a un empleat municipal que per allí anava regant unes plantetes que ornamenten un mirador que hi ha al mateix costat de l'església i des del qual, també hom pot fer una ullada al riu i a gran part d’aquesta vall del Serpis.
Des del mirador estant, hom pot veure la fàbrica de paper a la part baixa del poble, la que està junt al riu, aprofitant les seues aigües. Quantes instal.lacions d'aquest tipus hi havia al llarg del seu llit i ara són tan sols arqueologia industrial!
Les fotos parlen millor que no pas jo. Tan sols, i per a acabar, faig palés el meu rebuig a les actuacions de Telefònica, Iberdrola i alguna que altra companyia més, en el sentit de menysprear l'estètica urbanística i paisagística col.locant una atapeïda xàrcia de cables per tot arreu sens el més mínim pudor ni respecte envers la població i el medi natural. Això si, a llurs propagandes se les donen de ser respectuosos amb el medi ambient. Ironies de la vida!





















2 comentaris:

  1. M'agraden molt aquests paisatge i els pobles amb camins costeruts, com el que ens mostres...Malgrat el cables.

    ResponElimina
  2. sí,son dos pobles molt bonics i tranquils.

    A l'Alqueria vaig per feina i a l'Alcúdia només he passat per allí i sempre m'han cridat l'atenció.

    Bones fotos company i de lo d'iberdrola millor no dir res,després de que per culpa d'ells es cremara el puig campana-ponoig millor no dir res.

    ResponElimina