dissabte, 4 de juliol de 2009

Ciclisme urbà

En l'anterior post, parlava de l'ús de la bicicleta a Gandia. Ara vaig a escriure unes dades arreplegades en la revista “Tràfico y Seguridad Vial” que edita la DGT.

SEVILLA: El nombre de ciclistes que circul.len a diari per la ciutat s'ha multiplicat per set en dos anys, passant de 11.000 a més de 70.000.

BARCELONA: Els abonats al servei “Bicing” han arribat als 188.000 amb una mitja diària de 40.000. Sumant-li les bicis particulars, alcancen la xifra de 90.000 desplaçaments ciclistes diaris.

LONDRES: Pretén alcançar al 2010 els 900 kms. de xarxa ciclista. Al 2000, l'ús de la bici era de l'1,15% i, actualment, després de la implantació del peatge urbà, hi ha alcançat el 30%.

PARÍS: 300 kms. de vies ciclistes. En els dies festius les voreres del Sena són per a ciclistes, vianants i patinadors. Els desplaçaments diaris en bici arriben als 40.000.

ÁMSTERDAM: 750.000 habitants, dels quals les tres quartes parts tenen una bici i la meitad d'ells la usen a diari. Disposen de mapa de carrils bici, planificador de rutes i sistemes de lloguer.

BERLÍN: 620 kms. de xarxa. Un 10% dels desplaçaments es realitza amb bici. Existeix un Consell de la Bicicleta per a impulsar la seva utilització.

ESTOCOLM: De 2001 a 2006, el nombre de ciclistes hi ha pasat de 30.000 a 100.000. 350 kms. de vies per a bicicletes. A Suècia, el principal motiu d'ús de la bici és la salut i el medi ambient.

Com podem veure l'ús de la bici en la ciutat no lleva “categoria” a les persones”, més bé pense que els n'hi dóna. Si els ajuntaments volen presumir de respecte al medi ambient i de fer les ciutats més sotenibles hauran de prendre's molt seriosament aquest tema i portar-lo a la pràctica. No val, únicament, escriure'l als programes electorals perquè, com ja sabem, el paper és molt sofrit. I en quant als ciutadans -i com diuen al meu poble- “la vergonya fa ronya”; així que per anar a l'estanc i pel bé de tots, hauran de prescindir del cotxe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada