dimarts, 2 de juny de 2009

Dubtes

S'acosta el dia de les eleccions al parlament europeu i no tinc gens clar que és el que vaig a fer. No estan ajudant-me massa en la campanya que estem veient. Ja ho manifestava en l'anterior post: no ens informen de la tasca d'aquestos diputats al Parlament europeu, tan sols es trauen els draps bruts els uns als altres i açò no és de rebut.

En aquesta campanya, els seguidors dels dos grans partits -els menuts no conten, no es veuen, no estan- aplaudeixen una i altra vegada les desqualificacions que mútuament es dirigeixen. A mi em produeixen indignació, còlera, i no sé quantes coses més escoltar Rajoy parlar de l'avionet quan ell l'ha usat primer amb els mateixos fins. No menys malestar sent escoltant els altres defensant-se amb l'atac per davant.

Però hi ha un tema d'aprofitament partidista dels bens públics que encara no l'he escoltat enlloc i que crec que deuria ser arma d'acusació, no per a la campanya, sinó en altre moment, i no és altre que la desvergonyida apropiació per a usos partidistes de la televisió de tots els valencians. No és aquest abús molt més greu que la utilització d'un avió oficial? Cas que siga abús, doncs no està clar que un president de govern no ho puga fer.

Mentres tot açò passa, els ciutadans seguim ignorant a què van els parlamentaris a Brusel.les. Aniran a fer turisme? Serà un lloc de descans després d'haver estat en primera fila al parlament nacional? Serà un premi econòmic en agraïment als serveis prestats? Moltes preguntes tinc i cap d'elles me les contesten als mitings que per tot arreu es celebren.

Així és que la decisió (votar o no votar) no la tinc presa encara. Sé que és una “obligació” de la democràcia, però els encarregats de mantindre-la viva, fresca i dinàmica estan encabotant-se de fer-la pobra, raquítica i poc interessant. Segurament, el dia de les votacions ho decidiré.

2 comentaris:

  1. Hi han moltes coses de les que dius que comparteixc i altres que no, però es faria massa extens aquest comentari.

    Sols una cosa. Evidentment no soc jo qui t'haja de dir a quin partit deus votar, doncs senc un vertader apreci per els teus articles i per la teua concepció de la vida, encara que siga per les lletres que escrius en aquest. blog, doncs personalment no es coneixem però si que m'atreveixc a donar-te un consell, ves a votar encara que siga en blanc. Amb el teu vot en blanc manifestaràs que creus en Europa però que no estàs d'acord amb ningun dels partits que es presenten ni amb les seus propostes i si no vota algun partit d'esquerres per tal de fer una Europa més social i amb més drets

    ResponElimina
  2. Fede, t'agraisc el teu consell. És el mateix que done als que habitualment dubten o són escèptics. El meu és un dubte transitori. Això sí, m'agradaria que existira el vot "en contra de... Ja sé que açò no és possible, però farem que siga el més paregut.

    ResponElimina