dimecres, 8 d’abril de 2009

De gojos i ombres


Aquesta vesprada, anava tot sol fent ciclisme per la carretera que va des de Simat de la Valldigna a Gandia i que passa per Barx. Com la pujada té alguns quilòmetres i la dificultat del port et fa que vages amb lentitud, et dona temps a pensar en moltes coses, ja que tan sols eres tu, la bici i el paisatge.
M'avançaven alguns cotxes conduïts per gent jove, supose, doncs portaven material d'acampada. I a la vista d'açò, em venia al pensament com de contenta està la gent quan té alguns dies de vacances i pot gaudir d'un merescut esbarjo. M'alegra veure les persones quan estan contentes. És com si el món fos millor.
Ara, estem en un període d'eixos que tothom vol sortir de casa. La primavera invita a fer-ho. Sembla que no hi ha tanques que ens impedisquen brollar com la natura en aquesta època de màxim dinamisme vital. Normal, formem part d'ella.
Però, al mateix temps que m'alegrava pensant que la gent es veu feliç i contenta en aquestos dies pasquers, també pensava que no sempre les situacions hi són tan bucòliques.
Em venia al pensament la gran quantitat de persones que van al camp per gaudir de la natura i alhora m'aterria pensar que un gran nombre d'elles no saben respectar-la, conviure amb ella. Ho veus quan sents músiques a tot volum, quan destrossen espais públics, quan fan malbé el mobiliari d'àrees recreatives ... És una pena que no sapiem que és viure integrat en la natura.
Quan s'hi va, hem d'oblidar-nos de les músiques; la música ens la dóna ella amb la quantitat de sorolls que produeix: ocells, abelles, el vent entre les branques... Els espais públics cal respectar-los perquè darrere nosaltres venen altres (He vist cremar tanques i seients de fusta per fer foc, quina llàstima!)
Bo, ja m'ha eixit la vena moralitzadora. És que no es pot oblidar tan d'any donant lliçons. Que anem a fer-li!

1 comentari:

  1. així és,la gent o passa completament de la natura o només s'enrecorda d'ella per a pasqua i cada vegada menys.

    Jo abans passava de la natura i des de fa uns anys faig senderisme,mtb i ara també vaig a còrrer de tan en tant.
    www.fentmarxa.blogspot.com

    ResponElimina